העיקר הבריאות

יולי 26, 2020 0 Comments

המשפט השכיח שלמדנו לשמוע אותו במשך השנים בכול מיני צמתים מפגשים ועוד קיבל בחודשים האחרונים משנה תוקף מכיוון שנגיף הקורונה עם כול התופעות הנלוות למחלה מפחידים מאוד את אוכלוסיית האנושות כולה , ולכן אם נשמע במהלך היום בכול מיני מפגשים אקראיים בחיים " העיקר הבריאות " מהסובבים אותנו לא נופתע .

ובעצם כדי לחקור עניין זה עלינו לבדוק ולהבין תחילה את הסיבה לכול המחלות בעולם שלנו או נקרא לזה במדויק במה תלויה בריאות האדם ? 

בריאות האדם תלויה בשלמות שהוא קשור לחברה או הסביבה , כלומר שיש קשר טוב עם כול הטבע הסובב את האדם אם זה דומם צומח חי או מדבר . אין אפשרות לנתק את הבריאות מהמצב הכלכלי המשפחתי או הנפשי של האדם .

היום להבדיל מלפני מאה או מאתיים שנה אחורה חיים יותר זמן כלומר מגיעים לגיל  70 או 80 שנה מה שלא היה בעבר והזקנה מביאה עמה מחלות באופן טבעי בנוסף קצב החיים בעידן שלנו הוא בלתי נתפס לעומת מה שהיה בעבר : נסיעות טיסות עבודה מסעדות לחצים פקקים חוסר סובלנות ועוד מכול הסוגים שגם זה תורם לכך שמתפתחות מחלות שלא הכרנו בעבר .

אז מה בעצם קורה ? התשובה מאוד פשוטה טבע האדם הוא רצון ליהנות ולכן ההתפתחות האנושית עד היום הייתה בכיוון הזה שזה נקרא תרבות הצריכה שהתפתחה לממדים מפלצתיים והיא שדוחפת את האדם לרכוש עוד ועוד מוצרים למרות שהוא לא ממש צריך אותם אלא המצב שלשכן או לקולגה בעבודה יש סמארטפון חדיש ולי אין, לא מניח לי לישון עד שאני רץ לקניון !

היום שנכנסו לעידן וירוס הקורונה אפשר לראות שניתן לחיות גם אחרת להסתפק במועט ולהיות בקשרים טובים עם הסובבים אותך וזה בעצמו גורם כבר להיות יותר רגוע ממירוץ החיים שהיינו שקועים בו עד צוואר .

לכן הקביעה שקשר הדוק ויפה בין בני אדם , חיבור לבבי והדדי , משפיע לחיוב ולטובה על כל מערכות החיים שלנו , וכמובן גם על הבריאות שלנו .