איך מוצאים נדל"ן שווה להשקעה?

אוגוסט 21, 2021 0 Comments

בשני העשורים האחרונים השקעת בנדלן בישראל הפכה להיות השקעה כל כך ישראלית, כאשר לא מעט משקיעים ישראלים קופצים על העגלה ומייצרים לעצמם נכסים חדשים ומניבים. השקעות הנדלן בישראל אף זכו ליחס קצת שלילי עם היווצרות "בועת הנדל"ן" והלך הרוח שהתווסף אליהן לא עוזר למשקיעים החדשים.
אך יחד עם זאת נוכל לראות בישראל תנופת בנייה שעוד לא נראתה בשנים האחרונות, החל מפרויקטים רבים של פינוי בינוי, חיזוק יסודות ואפילו הפשרה של לא מעט קרקעות ברחבי הארץ. אז איך גם אתם מוצאים נדל"ן שווה להשקעה? בלי לשבור את הראש ולעשות את זה בצורה מאיתי ונכונה? במאמר הבא

תכנית

על מנת שתוכלו לבצע את ההשקעה שלכם בצורה הכי נכונה נסו להכין לעצמכם תוכנית מותאמת עבור ההשקעה שלכם, כך תוכלו להיות ממוקדים גם בחיפוש שלכם וגם בעלויות הכרוכות בקניית נכס שכזה.
אך לפני כל זה הבינו מה הן מטרות ההשקעה, האם אתם מחפשים אחר בתים המיועדים לפינוי בינוי? האם אתם מעדיפים נכסים עם בעיות רישום בטאבו ובכך להוזיל עלויות? או שמה תעדיפו להסתמך על דמי השכירות בצמצום עלויות הקנייה? מאפיינים אלו ועוד אמורים להיות עבורכם כמגדלור עבור חיפוש הנדלן שלכם ולכן חשוב מאוד להציב את המטרות הרלוונטיות עבורכם ולעשות זאת בצורה ריאלית והגיונית.

תקציב וחיפוש

שני השלבים הם קריטיים לא פחות מהכנה של תכנית השקעה, אלו יהיו שלבי החיפוש והכנת התקציב שלכם, שכן בשתיהן אסור לכם יהיה למהר ולקבל החלטה בצורה עניינית ללא מניפולציות. הכנת תקציב צריכה לקחת בחשבון גם את ההון הקיים, גם את סך ההלוואות שתזדקקו אליהן בהמשך הדרך(שיפוץ, בדיקת שמאי וכו) וגם את היכולת שלכם להתנהל בתוך שוק הנדלן. את החיפוש יהיה עליכם לבצע בכמה גזרות כאשר הראשונה היא הזירה האינטרנטית ובה תצטרכו לבצע מיפוי של האזור ולאחר מכן חיפוש פיזי, להגיע אל אזור הנכס המבוקש, לבדוק את שאר מחירי הדירות ואפילו לדבר מעט עם השכנים שמסביב.

לסגור עסקה

לאחר שבדקתם מעל ל15 אפשרויות השקעה שונות ומצאתם לכם את הנכס המושלם להשקעה עבור התכנית שלכם, וודאו את שאר ההוצאות הנלוות לנכס. הכלי הראשון הוא בדיקת שמאי אשר יהווה מיפוי חשוב וביורקטי בכל מה שקשור לעלויות הנכס. הכלי השני הוא בדיקת רישומים ועלויות מס שונות אשר כרוכות בקניית הדירה ולאחר תשובות חיוביות תגידו בשעה טובה.