אילוף כלבים במרכז

דצמבר 1, 2021 0 Comments

כשמאמצים או קונים כלב חדש, חשוב מההתחלה לפתח אצלו הרגלים ודפוסים חיוביים שטובים עבורו ועבורכם כבעלים. במילים אחרות – צריך לאלף את הכלב. אילוף כלבים זהו תהליך שלא מתחיל ונגמר אצל המאלף ואתם כבעלים חייבים להיות חלק ממנו. לכן אספנו עבורכם מספר טיפים לאילוף כלבים מבית המאלפת נטע גימפל

 בהצלחה!

  1. אילוף הכלב מגיל מוקדם

זהו עקרון די אינטואיטיבי. כמו שקל יותר ללמד ילדים שפה מסוימת מאשר מבוגרים ועקרונות שאנחנו לומדים בילדות מחזיקים למשך זמן רב, כך גם את הכלב מומלץ לאלף מגיל מוקדם ולא לחכות שיגדל. אילוף בגיל מוקדם מסייע למנוע דפוסים בעייתיים ומעודד התנהגות טובה.

  • רתמו את כל בני הבית

אילוף הוא פחו אפקטיבי כשהוא מתבצע על ידי אחד מבני הבית, והשאר לא מתייחסים לעקרונות האילוף ומעודדים בלי לדעת התנהגויות שליליות. אם כל אחד מבני הבית יתנהג לכלב באופן שונה הכלב לא ילמד מהם דפוסים טובים לעומת בעייתיים, ולכן יש צורך בקול אחיד וסמכותי.

  • סביבת האילוף

לכלב יש חושים חדים והוא מוסח בקלות ולכן יש לבחור סביבת אילוף שתהיה כמה שיותר נטולת רעשים, בעלי חיים אחרים וגורמים שעלולים לפתח בכלב סטרס. למרות שאולי נראה הכי נוח ומתאים לאלף את הכלב בגינת כלבים זוהי לאו דווקא האפשרות הטובה עבורו.

  • חיזוקים חיוביים ובריאים

כיום מקובל לתגמל את הכלב על התנהגות טובה באמצעות חיזוקים חיוביים ופינוקים. פינוקים אלו יכולים להיות חטיפים טעימים, ליטופים וכדומה. כל הצלחה והתנהגות טובה צריכה להיות מתוגמלת, ולכן חשוב להקפיד שהחטיפים שאתם נותנים לכלב יהיו בריאים עבורו. כמו כן, יש להימנע מעונשים והפעלת אלימות, גם "מתונה". כלבים לא לומדים מזה, ומאידך מפתחים סטרס.

  • לכל כלב שיטת אילוף המתאימה לו

גם אם אילוף הכלב שלכם נראה כמו משימה בלתי אפשרית חשוב לדעת כי יש שיטות אילוף המתאימות לכלבים שונים, למשל בהתאם לגזע הכלב. לא כל כלב ניתן לאלף בקלות, ויש כלבים עם תכונות אופי שלא ניתנות לאילוף. אנחנו ממליצים מאוד להתייעץ עם מומחית אילוף כלבים במרכז להתאמת תכנית אילוף וייעוץ נוסף בכל מה שקשור לכך.