איך להרדים תינוק בקלות?

אפריל 30, 2023 0 Comments

עם הגעתו של תינוק חדש אל הבית, מגיעה איתו לא מעט התרגשות, אווירה מחודשת אל הבית וכמובן שינויים (לעיתים מרחיקי לכת) בשגרת חייהם של ההורים. אם נשאל כל הורה חדשה, ככל הנראה כי אם יש משהו שהוא מתגעגע אל ימיו כרווק או כזוג ללא ילדים אלו יהיו שעות שינה יקרות שהתבזבזו על הרדמת התינוק החדש. הבוס החדש שמגיע אל הבית, דורש עמידה בלא מעט משימות של ההורים כאשר אחת המורכבות שבהן היא ללא ספק להרדים את התינוק. בשל כך בשורות הבאות קיבצנו מספר טיפים מעולים איך להרדים תינוק בקלות. התבססנו גם על אתר https://small-talk.co.il/

אווירה ואמנות

בין אם אנו מבוגרים או תינוקות, האווירה שסביבנו משפיעה רבות על מצב הרוח שלנו, על יכולת הריכוז שלנו ועל רבדים נוספים בחיינו. וכאשר מדובר בתינוקות ההשפעה של הסביבה לעיתים עלולה להיות הרבה יותר כבדת משקל, במיוחד כאשר מדובר בזמן השינה של התינוק והאווירה לא כל כך מאפשרת לו לעשות זאת. לכן הטיפ הראשון הוא ביצירת אווירה רגועה בכדי להרדים את התינוק, ליצור תאורה נעימה ועמומה. אל אווירה זו ובמידה והתינוק על הידיים, ניתן לבצע תנועות המתבצעות באופן חזרתי כמו נדנוד של הגוף מעט או הליכה איטית ברחבי החדר. כמו כן לעיתים שמיעה של מוזיקה נעימה, הקראה של סיפורים ברוך עשויים לעזור להכניס את התינוק לאווירה מרגיעה ובכך להירדם במהירות רבה יותר.

אוכל ולישון

כאשר הבכי נשמע ככל הנראה שבתחילת דרכו של התינוק, עדיין לא יזהו ההורים את הצורך ממנו נובע הבכי. אבל עם הזמן ניתן יהיה להרגיש האם מדובר ברעב, משהו שמציק או כל דבר אחר ולכן כאשר מדובר בזמן שינה או בעייפות חשוב לשים לב גם לרעב ולא לנסות ולהשכיב תינוק כשהוא רעב אחרת המשימה תהיה מאוד מורכבת. מצד שני כאשר מזהים את סימני העייפות, מומלץ לצמצם את הגירויים השונים בהם עלול התינוק להיתקל, החל ממשחקים, מסכים או על דבר שיעסיק את העיניים הסקרניות. בשלב כזה יש להכניס את התינוק אל חדר רגוע, בעל אווירה נעימה שתוכל להוביל את ההליך ההרדמות בקלות.