איך נגיע לאחדות בעם ישראל

יוני 19, 2021 0 Comments

עם ישראל מאוחד רק כשהוא בצרות, אולי הצרות עוזרות לנו להישאר ביחד? אולי אנטישמיות עוזרת לעם היהודי להישאר מאוחדים? האם אחדות הוא מצב שכולנו זהים? האם האחדות הוא מצב שכולנו חושבים אותו דבר? האם האחדות הוא מצב שאין ריבים? האם יש משפחה כזו? אז למה שיהיה עם כזה? צריך להסתכל על המונח אחדות מכיוון שונה. אחדות זה שוויון, שיווי משקל או מצב שבו כל הכוחות מאוזנים, יש שמאל יש ימין ויש איזון ביניהם.

מה קורה לעם ישראל במצבי מצוקה? למדתי בקורס של קבלה לעם שבמצוקה, אנחנו שוכחים מכל מה שמפריד ביננו, זה כבר לא הדבר החשוב באותו רגע, כל הגוף מרוכז בלטפל במצוקה, לפתור את הקושי וכולם מגויסים לכך, וכשעוברת המצוקה חוזר הפילוג, חוזרים הריבים, החוסר צדק.

אנחנו צריכים לחשוב על עצמנו כגוף אחד והגוף הזה צריך להיות מאוזן, צריך שיהיה מקום לכולם, לכל הדעות, כי אחרת אם לא יהיה מקום לכל הדעות תמיד יהיה חלק מהגוף שיתנגד לו, ויפגע בשלמותו. ככל שאומה מפותחת יותר, יש יותר שנאה בקרבה, האגו עול., ראו מקרה גרמניה, דווקא המדינה המפותחת ביותר הגיעה למקרים המזעזעים ביותר בתולדות האנושות.

אם נגדיר את האחדות והשלמות כגוף אחד מאוזן, אז כדי שהגוף יהיה מאוזן צריך לפתח קודם את הלב והמוח. עיקר הפיתוח נעשה דרך החינוך. חינוך לערכים, לעובדה שיש מקום לכולם, חינוך לחיבור, לכבוד בין אדם לאדם, דווקא בגלל שהאדם שמולי שונה ממני אנחנו ביחד יכולים להרכיב משהו שלם.

עכשיו בעם ישראל אנחנו אחרי בחירות ואולי עוד בחירות מתקרבות, יש הרבה מפלגות, הרבה דעות, אבל האם אנחנו יכולים להתייחס לכולם כאילו הם חלק ממני, חלק מהמשפחה שלי, חלק מהגוף שלי? אולי שנדע כך להתייחס נוכל להתקרב לאחדות בעם המיוחד שלנו. סוג של פרויקט פינוי בינוי.