מתי נדרשת השתלת עצם ואילו השתלות קיימות?

פברואר 16, 2023 0 Comments

על מנת לשמור על שיניים בריאות שיוכלו לשרת אותנו לאורך שנים, חשוב לשמור על טיפול תקופתי בהן ובמקרים קיצוניים גם לוותר על שיניים חולות שעלולות לפגוע בשאר השיניים. אך עבור לא מעט מטופלים הזקוקים לשתל חדש במקום שן חולה, מתגלה עצם חלשה או מחסור חמור במיוחד של עצם השן. מקרים שכאלו דורשים בחלק מהמקרים השתלת עצם, שלה קיימים מספר הליכים די פופולריים ברפואת השיניים הישראלית ומסוגלים לענות על הצורך בעצם שן בריאה וחזקה. עם זאת חשוב להכיר אילו סוגים של השתלות קיימות, מתי באמת נזדקק להשתלות כאלו והאם קיימים פתרונות אחרים? נעזרנו באתר https://bicon.co.il/ כדי לענות

מתי השתלת עצם היא הכרחית?

מקרים שונים עלולים לפגוע בעצם השן שלנו, בין אם מדובר במחלות שיניים חריפות ועד אל עששת, בעיות מולדות ועקירה של שן. כל אלו עלולים לגרום לנסיגה של עצם השן ובכך לפגוע בחוזק השן אך מעל לכל גם לפגוע ביכולת לבצע השתלה של שתל חדש במקום השן הפגועה. מקרים של אובדן עצם השן עלולים להתקיים בכל גיל, בין אם מדובר בבני הגיל השלישי אשר סובלים מנסיגת סידן ועד אל ילדים החשופים לא פעם למקרי עששת מתקדמים במיוחד או למכות קריטיות באזור הפנים והפה. על כן השתלות עצם מתאימות כיום למגוון המטופלים, החל מחולים הסובלים מסיבוכים רפואיים ועד אל ילדים קטנים.

סוגי השתלות עצם בישראל

כאשר מדובר בהשתלות עצם בישראל ישנם 2 סוגים של השתלות די שכיחות, הראשונה היא השתלת עצם סגורה והשנייה היא השתלת עצם פתוחה. לכל אחת מהשיטות קיימים יתרונות וחסרונות שונים, עם זאת כאשר מדובר בהשתלת עצם סגורה כן שמה כן היא, מתבצעת לא בצורה כירורגית אלא על ידי יצירת פתח במקום השן שנעקרה. לאחר מכן מתווסף חומר עיבוי ובחלק מהמקרים ניתן גם להלביש את השתל החדש מיד לאחר מכן. הרמת סינוס פתוחה מתבצעת על ידי חתך בצידה החיצוני של הלסת ומאפשר הכנסה גדולה יותר של חומר עיבוי, עם זאת זמן ההחלמה שלו מתארך בין שישה עד תשעה חודשים לכל היותר.